Prima noastră vacanță în Sardinia

O săptămâna în Sardinia este prea puțin pentru a o explora în totalitate, dar suficient pentru a-ți încarcă bateriile cu energie pozitivă și a te relaxa pe malul marii.

Prima noastră vacanță în Sardinia: impresii

Ne-am  întors din vacanță, iar reluarea rutinei de zi cu zi este întotdeauna grea, mai ales dacă te întorci dintr-un ținut de vis precum e Sardinia. Anul acesta am decis să ne facem vacanță în luna iunie, departe de nebuneala lunii august. Și cred că am făcut o alegere bună, pentru că am savurat liniștea de pe plaje pustii și am avut marea doar pentru noi.

Sardegna era pe lista mea de destinații de vizitat în Italia de câțiva ani, dar din diferite motive tot se anula …așa că anul acesta nu am mai vrut să amânăm. După ce mai mulți ani la rând am petrecut verele pe Insula Elba de care m-am îndrăgostit, am devenit foarte curioasă să descopăr Sardegna, a două insula italienească în care foarte mulți își doresc să ajungă.

Sardinia – un mic paradis în inima Mediteranei

Pentru cei care nu știu, Sardegna este a două insulă din Italia în care mulți ar face orice să ajungă. Bucurându-se de aproximativ 300 de zile însorite pe an, Sardinia este o combinație de țărmuri cu stânci ascuțite și coaste deluroase, presărate cu flori, din mijlocul mării Mediterane. Plaje cu nisip alb, ape limpezi, văi împădurite, orașe pline de personalitate și o istorie bogată.  Toate acestea compun o insulă cu adevărat magică.

În trecut, Sardinia a fost considerată o regiune săracă, din cauza solului său stâncos și a lipsei de resurse naturale. În zilele noastre, Sardinia a devenit o destinație turistică populară, o mare parte a populației sale fiind angajată de industria turismului.

Unele dintre cele mai notabile caracteristici includ:

• Frumoasele plaje care au ape limpezi cu fundul mării de mică adâncime pe care le puteți plimbă kilometri întregi fără să vă udați picioarele
  • Magnificul stâlp de granit numit „Su Nuraxi” care a fost cândva turnul de veghe al civilizației nuraghelor din anul 1000 î.Hr.
  • Capitală regională a Sardiniei este Cagliari. Regiunea este subdivizată în patru provincii: Cagliari, Sassari, Nuoro şi Oristano
  • Limba vorbită în Sardinia este sardă, o limbă romanică cu origini obscure în feniciană, etruscă şi în alte limbi din orientul apropriat. În timp ce a fost destul înlocuită de către italiană în scopurile oficiale, şi în timp ce este puţin cunoscută de către tineretul din Sardinia, în special în Cagliari, sardă este încă principala limbă naţională (sardinienii se identifică ca popor şi ca naţie).

Insula cuprinde numeroase zone turistice extraordinare incluzând: Costa Smeralda, Costa Paradiso, Stintino (acolo unde ne-am petrecut noi vacanța).

Cum să ajungi în Sardinia?

Precum spuneam și mai sus, una dintre cele mai bune modalități de a descoperi frumusețile Sardiniei este în afară sezonului estiv. Lunile iulie, august și începutul lui septembrie sunt cele mai aglomerate ale anului.

Pentru o vacanță în Sardinia mijloacele de transport sunt în esență două: cu avionul sau cu vaporul.

Cu siguranță cel mai accesibil mijloc de transport este vaporul. În acest fel  puteți să vă luați mașina personală pe insula, pentru a va putea  deplasa mai ușor de la o plajă la altă. Altfel, odată ajunși pe insulă puteți închiria o mașină, un scuter chiar din aeroport.

De pe continentul italian, există mai multe legături de nave  chiar de mai multe ori pe zi, pe tot parcursul anului și care devin mai dese vara. Dintre porturile de plecare, cele mai importante și populare sunt: ​​Genova, Livorno, Piombino, Civitavecchia, Napoli, Trapani și Palermo. Porturile din Sardinia sunt:  ​​Olbia, Golfo Aranci, Porto Torres, Santa Teresa di Gallura, Arbatax și Cagliari.

Companiile de transport maritim sunt: ​​Tirrenia, Moby, Sardinia și Corsica Ferries, GNV, Grimaldi și SNCM.

Pentru prima noastră experiență în Sardinia noi am optat pentru mașină personală și deci, am ales să mergem cu vaporul, cursa Genova-Olbia

Trebuie să mărturisesc că și experiență cu vaporul a fost una interesantă. A fost prima dată când am dormit pe vapor. Pe scurt, adrenalină la maxim. 😀

Am luat naveta de la ora 21 din Portul Genova, iar la ora 8 00 eram în Portul Olbia, iar destinația noastră finală era Stintino, la circa 2 ore cu mașina din Olbia.

Despre Stintino vreau să va vorbesc în altă postare, mai detaliat. Așadar,  În continuare vreau să va arăt câteva fotografii memorabile cu plajele din Sardinia din vacanța noastră.

Sardinia are plaje de toate formele și dimensiunile. De la golfuri ascunse uluitor de frumoase pe insule izolate până la întinderi larg deschise de nisip cu stânci falnice care oferă suficientă intimitate nudiștilor, există ceva pentru toată lumea în această regiune insulară de lângă coasta de vest a Italiei.